Dla dzieci 12+ i dorosłych, którzy nie mieli jeszcze okazji programować.
Uwaga: Zawartość kursu może zmieniać się w czasie, aby dostosować poziom do umiejętności grupy.

Programowanie w grze Minecraft pozwala dzieciom na rozwijanie swoich umiejętności programistycznych poprzez kreatywne wykorzystanie ich w grze, która jest dla nich znana i lubiana. Język Python jest jednym z popularniejszych języków programowania i jest często wykorzystywany do tworzenia różnego rodzaju aplikacji i programów.

Wykorzystując Python, dzieci mogą tworzyć swoje własne skrypty, które pozwolą im na automatyzację różnych czynności w grze, takich jak budowanie, automatyczne kopanie czy też automatyczne przemieszczanie się po mapie. Mogą również tworzyć proste minigry lub rozszerzać funkcjonalność gry.

Poprzez programowanie w grze Minecraft dzieci mogą rozwijać swoje umiejętności logicznego myślenia, kreatywności oraz umiejętności analitycznego rozwiązywania problemów. Dodatkowo, praca z językiem Python pozwala im na naukę podstaw programowania, które mogą wykorzystać w przyszłości do tworzenia bardziej skomplikowanych aplikacji.

Ogólnie, programowanie w Minecraft w języku Python jest świetną metodą na rozwijanie zainteresowań informatycznych u dzieci poprzez połączenie zabawy z nauką.

Plan zajęć:

  1. Wprowadzenie do programowania w Pythonie i Minecraft
  • Jak działa komputer
  • Przegląd podstawowych konceptów programowania
    • Zmienne i ich przechowywanie
    • Typy zmiennych (liczby, teksty, wartości logiczne)
    • Warunki
    • Pętle
    • Funkcje
    • Klasy
  • Instalacja i konfiguracja środowiska do programowania w Pythonie i Minecraft
  1. Tworzenie prostych skryptów w Pythonie
  • Podstawy języka Python
    • zmienne
    • warunki
    • pętle
    • funkcje
    • klasy
    • słowniki
    • listy
    • zbiory
  • Tworzenie skryptów do automatyzacji prostych czynności w grze
  1. Tworzenie bardziej zaawansowanych skryptów
  • Zastosowanie bibliotek do programowania w Minecraft (np. mcpi)
  • Tworzenie skryptów do automatyzacji bardziej złożonych czynności, takich jak budowanie budynków
  1. Tworzenie własnych modyfikacji do gry
  • Zastosowanie skryptów do tworzenia własnych modyfikacji do gry
  • Tworzenie modyfikacji dotyczących mechaniki gry, np. nowych przedmiotów lub potworów
  1. Projekt końcowy
  • Wprowadzenie do projektowania gier
  • Tworzenie własnego projektu gry w Minecraft z wykorzystaniem języka Python
  • Przedstawienie projektu końcowego i omówienie najważniejszych elementów.