Skierowany do młodszych dzieci (5-7 lat) i tych wszystkich, którzy nie mieli jeszcze okazji spróbować swoich sił w kodowaniu.
Uwaga: Zawartość kursu może zmieniać się w czasie, aby dostosować poziom do umiejętności grupy.

Środowisko ScratchJr to narzędzie do nauki programowania dla dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym. Jest ono specjalnie zaprojektowane, aby ułatwić im rozpoczęcie przygody z programowaniem. ScratchJr umożliwia dzieciom tworzenie prostych animacji, gier oraz interaktywnych historii za pomocą intuicyjnych bloków kodu, które można łączyć ze sobą.

Interfejs ScratchJr jest bardzo przyjazny dla dzieci, co pozwala im na szybkie osiągnięcie sukcesów i rozwijanie ich zainteresowań informatycznych. Dzieci mogą tworzyć proste historie, animacje, gry i interaktywne projekty za pomocą prostych bloków kodu, bez potrzeby znajomości pisania w języku programowania.

ScratchJr pozwala dzieciom na rozwijanie swoich umiejętności logicznego myślenia, kreatywności oraz umiejętności analitycznego rozwiązywania problemów. Dzieci mogą uczyć się podstaw programowania poprzez zabawę i tworzenie swoich własnych projektów. Wszystko to pozwala na rozwijanie ich zainteresowań informatycznych oraz przygotowanie do nauki bardziej zaawansowanych języków programowania w przyszłości.

Plan zajęć:

  1. Wprowadzenie do komputerów i programowania dla dzieci.
  2. Wprowadzenie do ScratchJr: omówienie interfejsu programu, poznanie narzędzi i ich zastosowanie, przećwiczenie podstawowych komend.
  3. Tworzenie prostych animacji: dzieci będą uczyć się jak tworzyć proste animacje z wykorzystaniem różnych kształtów i obiektów w ScratchJr.
  4. Interakcje z użytkownikiem: nauka jak tworzyć interaktywne programy, wykorzystujące dotyk oraz przyciski.
  5. Tworzenie gier: dzieci będą uczyć się jak tworzyć proste gry z wykorzystaniem ScratchJr, na przykład zręcznościowe czy quizy.
  6. Tworzenie historii: dzieci będą uczyć się jak tworzyć proste historie z wykorzystaniem ScratchJr, na przykład komiksów czy prezentacji.
  7. Tworzenie aplikacji związanych z muzyką: dzieci będą uczyć się jak tworzyć proste aplikacje muzyczne.
  8. Tworzenie aplikacji związanych z grafiką: dzieci będą uczyć się jak tworzyć proste aplikacje graficzne.
  9. Tworzenie aplikacji związanych z matematyką: dzieci będą uczyć się jak tworzyć aplikacje związane z matematyką.